Vorige keer hebben we u verteld over onze diverse keukenklussen.
We hebben jullie al een paar keer “meegenomen” op klus met de jongens. Deze week nemen we een kijkje op kantoor.
Vandaag vertel ik jullie meer over het werk op kantoor.
Naast het te woord staan van klanten, het beantwoorden van e-mails en het beheren van de agenda/ planning, is het bijhouden van onze sociale media een terugkerende taak. We willen jullie op de hoogte houden van onze mogelijkheden en werkzaamheden, en vertellen graag wat voor leuke en uitdagende klussen we elke week uitvoeren. En uitdagingen, daar houden we van!
Een dagelijks en logisch onderdeel van het werk is het beantwoorden van telefoontjes van klanten. Dit zijn vaak spoedklussen. Typisch genoeg is het in 9 van de 10 gevallen een bank die niet door het trapgat naar boven past of die niet in de inpandige lift kan.
Dat is pas echt balen! Stel je voor: je hebt maanden geleden een mooie nieuwe bank uitgezocht en dan krijg je hem eindelijk geleverd, past hij niet door de deur of het trapgat. Dan sta je daar…
Waar zijn we aan het werk? Kunnen we snel schakelen?
Op zo’n moment worden wij gebeld. En duik ik in onze planning: want waar zijn de jongens nu? Hebben we iets van ruimte tussen de klussen door in de buurt? Ik bel even met de chauffeur het dichtst ter plaatse om te vragen of hij op schema ligt. Als hij achterloopt, kunnen we natuurlijk niet snel schakelen. Gelukkig lukt het ons vaak om de klant te helpen voor een leuke prijs, want de reiskosten worden als we dan toch in de buurt zijn gedeeld met de andere klus.
Help! Mijn nieuwe bank past niet door het trappenhuis, in
Den Bosch.
Zo hadden we deze week een dame die op dinsdagochtend contact met ons opnam. De meubelleverancier had de banken de avond ervoor niet naar boven gekregen en had ze gewoon op de trap laten liggen. Daardoor was de dame genoodzaakt om in een B&B te overnachten, omdat ze de trap niet meer op kon. Gelukkig konden wij haar een tweede nacht in de B&B besparen door tussen onze klussen door naar haar toe te rijden. Nadat zij contact had opgenomen met de gemeente om te vragen of we de binnenstad van Den Bosch nog in mochten rijden met onze auto, zijn we voor haar aan de slag gegaan.
Onze chauffeur kreeg met (best veel) moeite de banken en het net geleverde matras, die dus ook niet omhoog kon, uit het trapgat. Gelukkig stond met behulp van onze meubellift alles binnen no time op de juiste verdieping, en kon mevrouw eindelijk in haar nieuwe appartement op haar nieuwe bank genieten van een lekker kopje koffie.
Flexibiliteit behouden ook ondanks onderhoud aan de wagens.
Afgelopen week hadden we ook nog een van onze meubellift auto’s in onderhoud bij de garage. We zorgen er altijd voor dat ons materiaal goed onderhouden wordt, zodat we zo min mogelijk verrassingen tegenkomen. Dit betekende echter iets minder flexibiliteit bij het inplannen van klussen. Door een feestdag in Duitsland (waarbij alles gesloten is) moesten we een hele dag langer wachten op een zeer belangrijk onderdeel voor onze auto. Dit zorgde voor nog een interessante last-minute planningsuitdaging. Gelukkig konden we dit snel oplossen, dankzij het getrainde oog van Lex, die met zijn jarenlange ervaring mee over de planning gekeken heeft. Daar leer ik als nieuwkomer in dit vak heel veel van!
